Reklama

NASI PARTNERZY

Reklama

Test Kia cee’d 1,6 GDI

Test Kia cee’d 1,6 GDI

Kia w rekordowo krótkim czasie dogoniła europejskich konkurentów. Nowy cee’d oferuje przestronną karoserię, cichy i mocny silnik wysokoprężny oraz mnóstwo nowych systemów wspierających kierowcę, a mimo to jego cena pozostaje konkurencyjna.

 

Rekordowe wyniki sprzedaży Kia w Europie

Pierwsza połowa 2015 roku to wspaniały okres dla Kia w Europie

Kia uzyskała najlepszy wynik sprzedaży kwartalnej i półrocznej w historii tej marki na obszarze Europy.  W czasie pierwszych sześciu miesięcy 2015 roku łączna sprzedaż Kia osiągnęła 200038 samochodów. W porównaniu z identycznym okresem ubiegłego roku oznacza to zwiększenie całkowitego wolumenu sprzedaży o 7,6%. Także i drugi kwartał 2015 okazał się historycznie najlepszy dla Kia w Europie, kiedy to zarejestrowano 103.946 pojazdów i Kia po raz pierwszy przekroczyła barierę 100.000 szt. w okresie kwartalnym.

„Pierwsza połowa 2015 roku to wspaniały okres dla Kia w Europie, gdy bite są kolejne rekordy sprzedaży na korzyść nowych. Jest to także powód do zadowolenia, iż firma rozwija się w sposób konsekwentny i zrównoważony oraz, że nasza gama znanych z jakości i wartości samochodów przyciąga coraz więcej kierowców.” – komentuje Michael Cole, dyrektor operacyjny (COO) Kia Motors Europe. „Koncentrujemy się na zapewnieniu najwyższej jakości produktów i możliwie najlepszej obsługi w każdym miejscu kontaktu z klientem. Zależy nam na tym, aby zakup samochodu Kia wiązał się z przyjemnością dla nabywcy i nasze wyniki sprzedaży pokazują, że sprawdza się to w praktyce” – dodaje Cole.

Wzrost sprzedaży o 7,6% napędzany powodzeniem modeli nowych i restylizowanych

Wzrost sprzedaży Kia w pierwszym kwartale br. napędzany był powodzeniem nowej Kia Soul, wprowadzonej na rynki Europy z początkiem roku (w pierwszym półroczu + 112% rok-do-roku, tj. 7.042 szt.) oraz nowego SUVa Sorento, który trafił do nabywców w liczbie 5670 sztuk.

Dobre wyniki osiągnęły w drugim kwartale i całym półroczu również dwa ostatnio restylizowane modele – Venga oraz Rio, których sprzedaż wyniosła odpowiednio: 15.386 szt. (+11,8% rok-do-roku) i 33.059 szt. (+6,1%).

Sportage i cee’d na szczycie statystyk sprzedaży Kia


Kia Sportage i ‘rodzina’ cee’d utrzymują swe pozycje jako dwa bestsellerowe modele tej marki. Obecnie w swym czwartym pełnym roku produkcji, Kia Sportage osiąga najlepszy wynik kwartalny; od kwietnia do czerwca br. sprzedano w Europie 28.208 samochodów oraz 56.002 szt. od początku roku (+12% w porównaniu z identycznym okresem 2014). Warto podkreślić, że obecna wersja Sportage została w ubiegłym roku poddana szerszej modernizacji m.in. pod względem wyglądu i dynamiki jazdy.

Kia cee’d (40.090 szt. w pierwszym półroczu br.) pozostaje drugim po Sportage najpopularniejszym modelem marki w Europie i wciąż ceniona jest przez nabywców za sprawą elegancji designu, wysokiej jakości wystroju wnętrza, wyboru ekonomicznych jednostek napędowych oraz funkcjonalności użytkowej.

Od czasu uruchomienia produkcji w roku 2006 już milionowy samochód Kia cee’d wytworzony został przez Kia Motors w Europie. Był to ważny kamień milowy dla pojazdu, który odegrał tak znaczącą rolę w budowaniu zrównoważonego sukcesu Kia od czasu premiery rynkowej przed dziewięciu laty. cee’d nr 1.000.000, który zjechał z europejskiej linii produkcyjnej Kia był pięciodrzwiowym hatchbackiem cee’d GT w kolorze ‘White Pearl’. Zarówno samochód jak i jego 204-konny silnik benzynowy T-GDI 1.6 (turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa) powstał w zakładzie Kia Żylina na Słowacji – tym razem na zamówienie klienta z Holandii.

Najlepsza w sprzedaż w Polsce


Według Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar w pierwszym półroczu 2015 do klientów nad Wisłą trafiło 9.041 samochodów marki Kia co w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego oznacza wzrost na poziomie 3,54% i kontynuację trendu wzrostowego odnotowanego w latach poprzednich.

W dalszym ciągu bestsellerem jest Sportage, drugą pozycję pod względem wielkości sprzedaży zajmuje gama cee’d a podium uzupełnia Rio.

„Jesteśmy bardzo dumni z tego, że osiągnęliśmy najlepszy z dotychczasowych wyników sprzedaży” – powiedział Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska. "Rosnące zadowolenie klientów z naszych samochodów jest świetną motywacją dla naszych zamierzeń na przyszłość. Kia jest marką, która rozwija się bardzo dynamicznie i robi bardzo duże postępy w podnoszeniu jakości swoich modeli. W wielu segmentach ma już ugruntowaną pozycję i notuje stały wzrost sprzedaży, który już w krótce winien zaowocować miejscem w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się marek w Polsce” – podsumowuje dyrektor Szyszko.

Fanklub Kia to serwis prowadzony przez entuzjastów niezależny od Kia Motors Polska. Na naszych stronach publikujemy najnowsze informacje, opisy poszczególnych modeli, testy oraz ciekawostki dotyczące samochodów marki Kia. Umieszczone na stronie znaki towarowe użyte są wyłącznie w celach informacyjnych i stanowią własność ich producentów.

Kia rozkręca kampanię promującą całkowicie nowego kompaktowego sedana Kia K3,  który a USA będzie występował pod nazwą Forte.